sobota, března 17, 2007

GC Točná

Samozřejmě, že když už konečně můžu ven na tzv. rekonvalescenční vycházky, oblohu potáhnou černé mraky a je na spadnutí. Krásný jarní týden jsme si užili akorát skrz okna. Včera večer jsem si udělal přípravu na IVAO Celebration mystery cache schovanou u letiště Točná. Koordináty finální keše jsou ukryté ve zvukovém záznamu rozhovoru mezi věží v Ruzyni a pilotem letadla CSA 357. Poslouchal jsem to několikrát, než mi došlo, jak z toho asi jednotlivé údaje vydolovat. Bohužel byl pilot letadla CSA357 mekota a nebylo mu moc rozumět, takže mi pořád chybělo jedno číslíčko v severních souřadnicích. Naštěstí i bez něj se počet možných schovek snížil na tři, vzdálených od sebe asi 300 metrů. Zvolil jsem nejdřív jižní možnost. Jak se ukázalo, tak špatně. Ale tím směrem ještě o kus dál se schovával druhý poklad Army cache na kopečku Čihadlo. Móóc zajímavé, z místa čišela atmosféra postnukleárních RPG opusů typu Fallout či filmů jako Den poté nebo Terminátor. Dost síla! Jinak je to místo, kde byl za bolševika dislokovaný 11. protiletadlový raketový oddíl vojsk PVOS Točná, vyzbrojený PLRK S-125 Neva (pozemní protiletadlový raketový komplet malého dosahu určený k ničení letounůu, řízených střel s plochou dráhou letu, vrtulníků a jiných vzdušných cílů na přízemních, malých a středních výškách). V kódu NATO je známý pod jménem SA-3 GOA a existuje od 60.let v nespočtu modifikací. Na Točné byly S-125 umístěny na odpalovacím zařízení 5P73 (4 střely na 1 OZ), celý komplet se dá přepravit na těžkém tahači, zde se pravdepodobně vysouval na kolejnicích ven.
Takže jsem keš rychle našel, udělal pár fotek a pak tomuhle ponurému studenoválečnickému místu raději ukázal záda. Zamířil jsem zpět k letišti Točná a ke třetí možnosti, kde by se IVAO keš mohla schovávat. A taky že jo, pomalu jsem už začal mít pochybnosti. Nechal jsem tam tematicky visačku ČSA gold club na kufry a valil domů za ostatními ležáky.

Žádné komentáře: