sobota, srpna 24, 2019

Na houbách

Začíná "dovolená", tak proč si nedat budík na šestou, ne? Touha udělat si alespoň jednou za léto smaženici je zkrátka příliš velká. A letos jsem ji ještě neměl. Naložil jsem Pipina do auta a popojeli jsme k Černým Voděradům. Loni jsem tam jel na kole a les se mi líbil, jako že by se v něm houby dobře hledaly. Sice se hledaly dobře, vycházející slunce si razilo cestu skrz vzrostlé smrky, ale hub bylo jen pomálu, sem tam babka, tu a tam podhříbek, klouzek, bedla. A najednou na palouku mraky šiškovců. Jako by je tady nikdo nesbíral. Mohl jsem si vybírat jen ty mladší a košík se začal pěkně plnit. Navrch jedna parádní holubinka trávozelená, kterou mi pak Ivča stejně vyhodila.... Cestou zpět jsme se ještě zastavili ve Voděradských bučinách, co kdyby tam náhodou něco rostlo, ale počet lidí tam výrazně převyšoval počet hub. Poslední zastávka u Žernovky, ta byla jen ze zvědavosti. Měl jsem sem zajít tak před týdnem, před dvěma. Všude babek, že bych je mohl kosit, ale teď už byly plesnivé či jinak staré. Snad příště. Ale smaženice byla, hodně jí bylo. A všechna jen pro mě, nikdo jiný to tu nežere...

Žádné komentáře: