pátek, června 17, 2011

Letní Stockholm

Firemní "slet" šéfů IT se nemohl konat na lepším místě a v lepším čase. Slunečné, ale svěží počasí ve švédské Solně vybízelo k venkovním aktivitám. Těch bylo v rámci mítinku minimálně, ale hotel sousedil s velkým jezerem, kolem kterého se vinuly stezky s nádhernými výhledy. Nemusel jsem se tedy přesvědčovat, abych si natáhl budík a o půl sedmé už vybíhal kolem zahrad a sídla princezny Victorie, kolem tradičních dřevěných vil, obnažených skalnatých útesů i rákosových zálivů, a hltal kilometry, než odstartuje dopolední agenda. Poslední den jsem nemusel spěchat, bylo už po mítinku, a tak jsem se pustil kolem celého jezera. Cestou mě potkala nečekaně krásná botanická s japonskou zahradou vybízející k rozjímání, záludné zátoky i stezky, které najednou končily skalnatým útesem a kde jsem musel šplhat jak kamzík. Půlnoční návrat z centra Stockholmu poslední večer nás ujistil o tom, že teď se ve Švédsku nezhasíná. Růžové červánky na severní straně dávaly tušit, že slunce už vyjde zanedlouho, ještě že jsou v pokoji závěsy...

Žádné komentáře: