Slovo "Gammelfleisch" se podle AP stalo v Německu populární po aféře s prodejem masa do některých restaurací s kebabem (turecký pokrm). Objevovalo se totiž denně ve všech médiích.
Na druhém místě skončilo slovo "Computerbräune" (počítačové opálení). Mladí Němci tak nazývají pobledlé tváře kamarádů, kteří tráví celé dny před monitorem počítače.
Na třetí příčku se vyšplhal výraz "unterhopft sein" (být podchmelený). Ten dospívající Němec použije k vyjádření, že stále ještě není v podroušeném stavu a že má chuť na další rundu piva.
Mnichovský Langenscheidt podle DPA vyhlásil soutěž, aby zaznamenal "kreativitu, která prezentuje často jepičí život mluvy mládeže" a aby teenagerský slovník zdokumentoval. Asi 25.000 lidí pak na internetu zvolilo 30 nejpopulárnějších výrazů a z nich pak porota složená ze všech věkových skupin vybrala vítěze.
Německým slovem mladých číslo čtyři je označení pro paměťové USB médium "Datenzäpfchen" (datový čípek). Páté místo získalo "Stockente" (kachna divoká či možná kachní chodci s hůlkami), což je pojmenování lidí, kteří si oblíbili takzvaný Nordic Walking (sportovní "severskou chůzi" za pomoci speciálních hůlek, které zpomalují únavu).
Vítězná slova se pak spolu s dalšími asi 500 objeví v knize "Hä?? - Jugendsprache unplugged" (Ee? - Jazyk mladých bez servítek).
Žádné komentáře:
Okomentovat