sobota, června 11, 2016

Silva Nortica 1/2 maraton

Možná se mi to jen zdálo, ale soudě podle velikosti startovního balíku, se počet půlmaratónských závodníků proti loňskému roku o něco zmenšil. Na startovních číslech jsem neviděl nic vyššího než stodvacet a jen z naší party se třetina nedostavila. V jedenáct bouchla pistole a my se dali do pohybu. Na pátém kilometru se ke mně přidala mladá žena, že prý nemá hodinky a jak rychle to plánuju uběhnout. "Něco mezi dvěma a třemi hodinami", nepotěšil jsem jí přesným odhadem, ale moje tempo jí vyhovovalo (a mně její), tak jsme klusali bok po boku a povídali, paní byla dost hovorná. "Bára nebo Petra jak chceš", odpověděla, když jsem se představil. Pomalu jsme se dotahovali na Mirka, před desítkou jsme ho minuli a nechali v závěsu. Já si před Novými Hrady musel odskočit a když jsem od občerstovačky vyrazil, viděl jsem jak Mirka, tak Báru nebo Petru jak chceš daleko před sebou. Krok po kroku jsem tu vzdálenost zvolna ukrajoval a Mirka jsem opět doběhl na začátku Terezina údolí. "Ti ji přebral Brandl!", hekl. A jo, padesát metrů přede mnou Bára nebo Petra jak chceš s Brandlem v družném hovoru. Ale buď tempo, nebo kadence slov Brandlovi neseděla a nechal si ji během chvíle utéct s nějakým jiným. Tak jsem ho taky sejmul a zanedlouho jsem jí šlapal na paty. Z posledního občerstvení jsem vyrazil před Bárou i před Brandlem a už se předběhnout nenechal. Naopak se mi letos podařilo zmobilizovat síly a na silnici do Stropnice to rozběhnout pod šest minut, takže jsem se posunul ještě asi o čtyři další osoby dopředu. Závěrečný sprint při tepovce nad stoosmdesát mi zajistil osobní rekord, kterým jsem výsledek z roku 2012 vylepšil o dvě vteřiny na 2:08:22 :oDDD

Žádné komentáře: